WElCOME TO NUR ALYANA'S BLOG .

please do not plagiarize my work, do not copy paste my work, do not send my work to any publisher, do not... senang cakap jangan buat apa2 kecuali baca, komen, kritik dan follow serta uar-uarkan kepada kawan2 dan ahli keluarga yang lain. segala yang tercatat di blog karya-alyana ini adalah hak milik nur alyana a.k.a myself.

SELAMAT MEMBACA. apa2 pun jangan lalai dengan perintah Allah. sekiranya anda sedang membaca blog ini ketika masuk waktu solat. sila berhenti baca dan tunaikan solat dahulu. jangan bagi saya tanggung dosa kamu semua kerana melewatkan solat ye. please :)

Saturday 27 April 2013

Sinopsis Iman Afiya: A Thousand More




Sebuah kemalangan yang berlaku telah meragut nyawa orang tersayang dan memori-memori terindah milik Iman Afiya. Dia amnesia... setiap saat dan hari yang berlalu, Iman Afiya dahulu kembali, memorinya juga kembali. Hanya ada sebuah memori saja yang tidak kembali.....


Seorang gadis remaja yang periang dan selamba badak meneruskan kehidupannya yang mempunyai pelbagai perisa: masam, manis, pahit, neutral, semua ada. Setiap orang memiliki impian. Iman Afiya  mempunyai impian yang tinggi bak Eiffel Tower di Paris malah dua kali lebih tinggi. Sebuah impian yang agak mustahil dan langsung membuat semua orang tergaru-garu kepala yang tidak berkutu.

Impian itu hanya tercapai dengan bantuan dan sokongan : seorang sahabat baik - Nur yang perangainya dua kali lima sepuluh Iman Afiya sahaja, abang-abangnya yang memegang watak sebagai doktor, photographer dan superstar, dan kakak-kakaknya yang tidak berapa betul kerana fius otak tercabut sewaktu dilahirkan ke bumi ini.

Bahkan musuh-musuh Iman Afiya yang terdiri majoritinya daripada kaum lelaki turut memainkan peranan umpama mengipas api yang menjulang tinggi. Apakah yang akan terjadi apabila 'musuh-musuh'nya itu mencabarnya melakukan sesuatu yang agak gila? Lebih mencabar daripada impiannya yang mustahil itu. Berjayakah Iman Afiya mencapai impiannya sekaligus melaksanakan cabaran tak semengah musuhnya itu?

No comments:

Post a Comment